.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گيلان از نظر فرهنگي مورد تهاجم شديد است

فرمانده سپاه قدس گيلان گفت: گيلان مورد تهاجم شديد فرهنگي و آماج فرهنگ‌هاي مبتذلي است كه از ديگر استان‌ها وارد مي‌شود.

هامون محمدي در همايش فرمانداران، روساي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي گيلان در سالن اجتماعات استانداري اظهار داشت: با وجود اينكه بودجه گيلان در بحث فرهنگي به اندازه ديگر استان‌ها است اما شاهد هستيم بودجه يك هزار ميلياردي براي خراسان رضوي بسته مي‌شود كه در فضاي معنوي قرار دارد در حالي كه گيلان به دليل شرايط گردشگري كه دارد مورد آماج فرهنگ‌هاي مبتذلي است كه از ديگر استان‌ها وارد مي‌شود و فضاي استان را تغيير مي‌دهد.

وي به نوع پوشش مسافران و بانوان در گيلان اشاره كرد و افزود: كار فرهنگي در استان كيفي نيست و بيشتر در جنبه عملي كار شده كه بايد به آن توجه بيشتر شود.

محمدي با بيان اينكه در بخش راهيان نور با سهل‌انگاري مواجه هستيم و به سادگي از كنار آن مي‌گذرند، تصريح كرد: 15 درصد جواناني كه در اين كاروان‌ها حضور مي‌يابند از نظر ظاهري اصلاً فكر نمي‌كنيم كه عشقي به نظام داشته باشند اما با عشق و علاقه به نظام وارد ميدان جنگ مي‌شوند، با پاي برهنه در مناطق گام برمي‌دارند و عاشقانه اشك مي‌ريزند و قطعاً حضور در منطقه در بلوغ معنوي آنها تاثيرگذار است.

فرمانده سپاه قدس گيلان با اشاره به مشكلات موجود در اعزام كاروان راهيان نور به مناطق جنگي خاطرنشان كرد: به دليل اينكه اردوها در ايام عيد انجام مي‌شود با مشكل تهيه وسيله نقليه مواجه مي‌شويم كه نيازمند همكاري ديگر ارگان‌ها در اين زمينه هستيم.

وي ادامه داد: مشكل اسكان كاروان راهيان نور گيلان نيز برطرف شده است و پادگان سپاه در آن منطقه در مديريت گيلان قرار دارد.

محمدي خطاب به روساي دانشگاه‌ها گفت: فضاي دانشگاه‌ها پس از اتفاق‌هاي دوران انتخابات بايد تغيير يابد و اعزام كاروان‌هاي راهيان نور مي‌تواند اين تغيير را ايجاد كند.

به گفته فرمانده سپاه قدس گيلان افرادي تلاش مي‌كنند جنبش دانشجويي را به طرف مسيري ببرند كه در مقابل نظام بايستد و بايد روي اين بخش دانشجويي حساب ويژه باز كرد و با همكاري مسئولان بسيج دانشجويي موقعيت اعزام به مناطق جنگي فراهم شود.

وي اظهار داشت: از جمعيت 113 هزار نفري دانشجويان گيلان تنها يك درصد آنها يعني 2 هزار و 500 نفر در سال گذشته در قالب كاروان راهيان نور به مناطق جنگي اعزام شدند.

محمدي افزود: هر ساله بيش از 10 هزار نفر از دانشجويان گيلان براي اعزام به مناطق جنگي ثبت نام مي‌كنند اما امكانات براي اعزام آنها وجود ندارد و بر اين اساس امسال از دانشجوياني كه براي نخستين بار به منطقه مي‌روند، ثبت‌نام مي‌شود.

فرمانده سپاه قدس گيلان تصريح كرد: انقلاب اسلامي مديون رزمندگان و جهادگراني است كه استكبار قصد دارد ارتباط آنها با جوانان قطع را كرده تا به هويت آنان خدشه وارد شود.

وي با تاكيد بر اينكه حضور دانشجويان در مناطق عملياتي و جنگ نسخه شفابخشي براي ايجاد تحول در آنهاست، خاطرنشان كرد: دانشگاه‌ها بايد در اين زمينه بودجه بيشتري را اختصاص دهند تا شرايط براي همه دانشجويان فراهم شود.

محمدي يكي از دغدغه‌هاي انقلاب‌ها براي استمرار حركت انقلابي را توليد فرهنگ انقلابي دانست و گفت: انقلاب‌هاي نرم برپايه اعتقاد الهي و سياسي بوده و قطعاً آنچه مي‌تواند انقلاب‌ها را دچار خدشه كند تهاجم فرهنگي و نرم است.

فرمانده سپاه قدس گيلان افزود: پس از گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي و با توجه به تمام ضربه‌هايي كه دشمنان خواستند ايجاد كنند انقلاب زنده و پا برجا است و بالنده‌تر و پر شورتر به جلو پيش مي‌رود.

وي با بيان اينكه حجم توطئه‌هاي دشمنان نشان دهنده قدرت جمهوري اسلامي ايران در منطقه است، اظهار داشت: بيش از 70 شبكه تلويزيوني و هزاران شبكه ماهواره‌اي پيگير اخبار ايران هستند و قصد بزرگ‌نمايي آن را دارند تا انقلاب را به افول بكشند در حالي كه نقشه‌ها و توطئه‌هاي آنها به شكست مي‌انجامد و ايران در حال صعود است.

محمدي با اشاره به اينكه مديريت ديني حاكميت مذهبي ايران و رهبري انديشمندانه مقام معظم رهبري به دشمنان نشان داد كه انسان را احيا مي‌كند، تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران توانست با پيروي از انديشه‌هاي امام (ره) به الگويي براي تمام مظلومان جهان تبديل شود.

به گفته فرمانده سپاه قدس گيلان مراجعه به ارزش‌هاي اسلامي انقلاب را مقابل استكبار بيمه مي‌كند.

وي ادامه داد: در طول انقلاب اسلامي، هشت سال دفاع مقدس منشا خير و بركت براي كساني است كه قصد دارند پنجه در پنجه استكبار داشته باشند و با آن مبارزه كنند.

محمدي خاطرنشان كرد: جوانان ما براي حفظ نظام، ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب جان خود را در راه خدا نثار كردند تا انقلاب را بيمه كنند.

فرمانده سپاه قدس گيلان گفت: در ساخت محصولات فرهنگي به شجاعت رزمندگان و مقاومت دشمن به درستي اشاره نشده و برخي مواقع دشمن را حقير جلوه مي‌دهند در حالي كه آنها تا آخرين لحظه با رزمندگان ايران جنگيدند و تسليم رشادت‌ها و شجاعت فرزندان اين كشور شدند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.